Tumult på fotbollsplanen

Jag blev arg idag. Vi hade träning, precis som vi har alla andra torsdagar. Ett annat manligt lag vill ha en del av planen så vi låter dem ha en del av ena halvplanen som vi hade, vårat yngre lag från samma klubb hade andra planhalvan. Efter ett tag får vi veta att planen inte är bokat av något lag. Det manliga laget vill då ha lika stor del av planen som oss så alla 3 lag får en tredjedel av planen var. Efter att vi gjort en övning och våran tränare står och pratar med oss kommer tränaren för det manliga laget fram och frågar
- Är ni klara med övningen?
- Nej, svarar min tränare förvirrat.
- Nähä för vi tänkte spela tvåmål på hela halvplanen. När är ni klara då?Frågar tränaren för det manliga laget
- Vi har träning till klockan nio, säger min tränare.
-Jaha så pass. Men vi vill spela tvåmål så ni får tio minuter till säger vi då.
- Jaha ok, säger min tränare.
Jag blev jätte arg och tänkte varför ska dem komma och ta över våran träning så att vi måste dela planhalva med vårat yngre lag?
- Men varför ska vi dela och ni få mer plats en oss, frågar jag tränaren för killlaget.
- Men ni är ju samma lag, säger han och pekar på det andra laget i samma färger som oss.
- Nej det där är vårat yngre lag. Det är ett helt annat lag.
-Jaha, säger tränaren.
- Det är bara för att vi är tjejer! Skriker jag.
Tränaren går därifrån och vi får lugnt spela vidare på våran tredjedel och de får nöja sig med sin tredjedel. Mitt lag skrattade åt mig och skämdes nog ganska mycket för att jag hade skrikit på honom men jag tyckte det var bra gjort. Jag menar om inte min tränare säger till då måste ju någon göra det eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0