Förföljd?

Jag hann aldrig blogga innan jag gick hemifrån tidigare ikväll men ni får bilder och så imorgon. Jag tycker alltid det är lite läskigt att gå hem själv från tunnelbanan och ikväll var det extra läskigt. Delvis för att jag hade mycket att bära, det var halt och så hade jag inga pengar på mobilen. Smart. Det var nämligen en man som gick väldigt tätt bakom mig och när jag bestämde mig för att gå hem på bilvägen (för att jag inbillar mig att det är säkrare där) så gick han först ned på gångvägen bredvid bilvägen men sedan gick han upp igen och böjade gå bakom mig. Mitt hjärta dunkade då i 180. Eftersom jag inte hade pengar på mobilen hade jag 112 inslaget och var jätte nära på att ringa och säga att jag blev förföljd men då svängde mannen av. Sen när jag var ganska nära mitt hus så hörde jag att det gick någon i skogen. Då var det mannan som hade gått bakom mig. Då började jag springa för att han inte skulle se vilket hus jag gick in i. Visst kanske den här mannen bodde här där jag bor men jag tvivlar på det. Då hade han inte bytt väg från gångvägen till bilvägen. Läskigt, men jag kom i alla fall hem säkert. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0