Barnkonst, i deras egna ord



Det har varit en trevlig dag på praktiken idag, kände mig väldigt älskad =). Barn är så härliga, men nackdelen är att de alltid har väldigt mycket frågor och när man ska försöka förklara något så är det inte alltid så lätt för dem att förstå vuxen grejer. Jag fick i alla fall två teckningar och på en av dem verkar det ändå som om A kanske har förstått lite. På den första teckningen förklarade hon att jag är blomman och jag vill klättra i den där saken uppe till vänster men jag kan inte för jag är en blomma och den blåa pricken är ett barn som leker där.
Den andra teckningen föreställer mig och honom. Hon förklarade att han står långt borta och att jag inte vill bo med honom. Detta var efter att vi hade bråkat. Blomman på bilden är en blomma som jag har kastat upp i luften och som sen ramlade ned.
Fint och lite sorgset.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0