Nackdelarna med Australien

Jag köpte lite godis i helgen och de har ju inte lösvikt som vi har utan om man ska ha typ fruktgodis så får man köpa en påse. Jag köpte något som hette Srawberry and cream och herregud det smakade bara konstgjort. Jag frågade min kompis om de verkligen åt sånt och de gjorde de. Sen sa en tjej att jag bara var tvungen att pröva några typ colamaskar och de smakde precis lika konstgjort. Det är kanske bra i och för sig för då lär jag äta mindre godis. Chokladen är dock helt okej och chipsen är också goda.
Det är en av nackdelarna med Australien. Den andra är kranvattnet. Det smakar klor och jord. Jag har försökte köpa vatten men det känns så onödigt att spendera pengar på det men när det är så pass varmt så måste man verkligen dricka mycket vatten. Att dricka kranvatten kanske bara är en vanesak dock.
Förutom detta är Australien fantastiskt. Har verkligen haft en jätte bra första vecka här. So far so good!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0