Australiensk slang

Printmaking idag sög. Ursäkt mitt språk men usch vad jag får ont i magen av den kursen. Det är mycket mycket mer ritande än tryckande. Har man inte en bra bild att trycka så kommer det ändå inte bli bra. Det finns jätte mycket jag vill måla och rita men eftersom jag är så sämst på det så blir jag bara frustrerad. Det är sjukt jobbigt att sitta där och veta vad man vill göra men inte kunna göra det.
I varje fall så tänkte jag dela med mig av lite australiensk slang och uttryck som jag tycker är rolig.
Thongs = flip flops
Goon eller goon bag = vin i påse (eller vad vi nu kallar det, lådvin kanske?)
Harden up = ha ha jag älskar detta uttryck och vi använder det som inside joke nu. Om ni kan engelska så förstår ni vad det betyder, typ bli tuffare.
Just nu kommer jag inte på fler men det är i varje fall några uttryck jag lärt mig som är roliga. Men jag kan avsluta med ett roliga citat. Jag stod och pratade med en tjej från Frankrike inne på en pub och det var lite svårt att höra. Vi var ute med en kille som heter James. Jag säger, I want chips. Och hon hörde fel och säger: what, you want James? Det var lite kul. Nu ska jag sova. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0