Hon blev nästan överkörd av tunnelbanan



Nyss när jag åkte hem med tunnelbanan hände en läskig sak och det som också var väldigt skrämmande var att väldigt få gjorde något åt det, precis som i låten. Något som jag tycker är väldigt typiskt i Sverige i alla fall är att vi blundar och låtsas som om vi inte ser vad som händer som Snook t.ex. sjunger om 1.39 in i sången.
Jag satt i alla fall och väntade på tunnelbanan samtidigt som det på andra sidan perrongen går av en berusad kvinna. Hon skriker och och är högljudd och börjar pltösligt närma sig spåret. Det är 1 min kvar tills tunnelbanan kommer. Folk på MIN sida av perrongen börjar skrika och försöka få henne att stanna medan folk på hennes sida av perrongen inte gör någonting, de fortsätter bara gå förbi henne. Hon stannar bara några centimeter från att ramla ner på spåret och vänder sedan om och går åt rätt håll. Det var riktigt tur att folk på min sida fick henne att stanna men de kunde ju bara kommunicera med henne via ord. Skrämmande att ingen på hennes sida faktiskt drog tag i henne och flyttade bort henne från kanten när tåget faktiskt var på väg. Jag säger inte att jag är bättre för jag gjorde inte heller något åt saken men kan människor faktiskt gå så långt som att blunda för att en människa kommer bli överkörd av ett tåg om ingen gör något?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0