Kan jag bli av med körkortet?


OBS: bilden har inget med situationen att göra

Usch vad less jag blir på mig själv och oj vad dålig denna dag blev. Nu när jag skulle åka till systemet så råkade jag backa in i en bil. Lacken skrapades upp ytterst lite på bilen jag backade in i och våran lack skrapades också upp. Som tur var fick jag tag på föraren. Han blev väldigt arg och förstod inte hur jag lyckades backa in i honom, och inte jag heller om jag ska vara ärlig. Blev stressad då en annan bil famför mig skulle köra framåt och jag hade en bil i baken. Jag är orolig för 2 saker. 1, kan jag förlora mitt körtkort över detta? Någon som vet? Enligt körkortsboken verkar det inte så men blir ändå orloig. 2. Hur mamma och pappa ska reagera när vi får veta hur mycket allt detta kommer kosta. De blev lite arga nu men inte jätte arga. Om vi däremot måste betala massa pengar blir de nog inte så glada för jag lär inte kunna betala då jag troligtvis snart ska börja betala hyra. Suck, jag har redan massa pengaproblem. Vill inte ha fler.
Nu ska jag lägga mig framför typ Gossip girl, gråta och trycka i mig godis även fast jag inte får!!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Heo Bec!



Vilken otur med backningen. Men förlora körkortet, det gör du inte för en sådan insident.

2010-09-26 @ 23:13:26
Postat av: Rebecca

Hej sofia!

Hur är det med dig? vad gör du nu för tiden? Ok, det låter bra att jag inte kan förlora körkortet =).

2010-09-27 @ 13:43:04
URL: http://beccasfashion.blogg.se/
Postat av: Therese

Du förlorar inte körkortet, däremot kan det vara så att ni måste betala skadorna på bilarna ur egen ficka om försäkringen inte gäller för en person under 25 år.

2010-09-27 @ 18:43:13
Postat av: Rebecca

ok nej vi har folksam och det stod att självrisken var 1000 kr men att den var dubbel om man var under 24 så då lär ju förskringen gälla mig också.

2010-09-27 @ 23:42:26
URL: http://beccasfashion.blogg.se/
Postat av: bröl

Självrisk för vagnskada är snarare 3 000 eller 6 000 kr för en person över 25.

2010-09-29 @ 11:31:55
Postat av: Rebecca

Hej bröl!

jag tror självrisksbeloppet beror på vilken försäkring man har. på folksams hemsida står det endast ett självrisk belopp vid olycka med bil och det var 1000 kr, det dubbla om man var under 24.

6 000 kommer det i varje fall inte ligga på då jag inte är över 25 än =).

2010-09-29 @ 23:10:41
URL: http://beccasfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0