Uppmanar Monki tjejer att vara size 0?

Nu har jag sprungit runt på stan hela dagen. Kavajen byttes ut mot skinnjackan som sedan åkte av för att det blev för varmt. Jag köpte mascara från Maxfactor, efter sol som även innehåller lite brun utan sol och även en mini förpackning med tvål och en miniförpackning med tandkräm.

Denna kjol hittade jag på Monki. I spets och jätte söt. Glad blev jag när jag hittade den, mindre glad blev jag när jag skulle pröva den. Kjolen var nämligen one size och jag fick den inte ens över låren. Jag letade och letade efter en dragkedja eller något men hittade inget. Antingen är jag blåst eller så är kjolen gjorde för 7-åringar. Jag blev så otroligt arg. Jag har normalt S eller 36/38 i kläder. Om jag, som har en ganska vanlig storlek, inte får på mig kjolen hur smal måste man då vara? Om det är så att den inte ska vara så här liten egentligen så ber jag om ursäkt men annars tycker jag att det är otroligt fel. Det är klart att efter man provar den så går man ut ur omklädningsrummet och känner sig lite tjock. Hur ska kvinnoidealen idag kunna förbättras om kläder i "vanliga" butiker görs alldeles för små. Arg är vad jag blir!

Kommentarer
Postat av: Sara

Den är fin! men jag tror det är samma som jag provade och det är ingen kjol det är en oversized tröja om du letar så hittar du något man ska ha armarna i.

2008-08-07 @ 18:59:06
URL: http://sarisasmode.webblogg.se/
Postat av: Rebecca

ha ha då kanske det bara är jag som är blåst då. hm men jag tror jag försökte få den över huvudet också men tror inte det gick heller. får se om jag hinner pröva den igen imorgon

2008-08-07 @ 21:41:49
URL: http://beccasfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0