Ultra creme


Den här krämen är jätte bra! Det har inte blivit mycket pulkaåkning för min del då de inte har några pulkor på skolan. Det är kanske förståligt då det troligtvis blir mycket bråk och krockar kring just pulkor men en del snögubbsbyggande och lek i snön har det blivit. När man är ute i blåsten mycket så är i alla fall den är krämen bra, då den är vattenfri så skyddar den väldigt bra mot blåst. Sen har den solfaktor 4 också så det är ett plus. Den är väldigt fet och då jag har dålig hy och inte kan använda vad som helst så får jag se hur de blir med denna, än har jag inte sett något negativt men vi får se som sagt. I värsta fall kan man åtminstonde använda den på läpparna.

Kommentarer
Postat av: Marresmamma

Hej! Undrar var du köpt den? Letar som en galning efter den...

2009-04-11 @ 11:48:48
URL: http://vardagsaventyr.blogspot.com
Postat av: Peter

Hej, vart finns Ultra cremen du pratar om att köpa, eller har den försvunnit ur sortimentet? En tjejkompis till mig söker den med ljus å lykta, tänkte hjälppa henne lite med å kolla på nätet. Googlade å kom till din sida :)



Tacksam för hjälp

2009-06-01 @ 02:19:20
Postat av: Malin Carlson

Hej!

Här kommer ett inlägg ifrån en desperat "värmlänning". VART HAR DU LYCKATS HITTA ULTRA CREME, HAR LETAT SOM EN GALNING???? Skulle bli världens lyckligaste om du berättar för jag vet ärligt talat inte hur jag ska överleva utan det.

2009-06-02 @ 10:57:26
Postat av: marina

Hej hej!! har letat å letat efter ultra creme men det finns ingenstanns.. har läst att det har slutat att produceras men kan nån hjälpa mig var man hitta det?? får lite smått med panik finns inget som är bättre.

2009-07-09 @ 17:04:33
Postat av: inger

ja hej vad hittar jag nivea ultra???det är den bästa skönhets produkt som finns,jag kan inte vara utan , det är ett måste ,har haft det sedan tidigt 80-tal då det var ett måste för de flesta ,läpparna blir fantastiskt snygga med ultra creme,man kan ju inte bara lägga av med en produkt som är såå populär.

2009-09-18 @ 08:34:53
Postat av: inger

ja hej vad hittar jag nivea ultra???det är den bästa skönhets produkt som finns,jag kan inte vara utan , det är ett måste ,har haft det sedan tidigt 80-tal då det var ett måste för de flesta ,läpparna blir fantastiskt snygga med ultra creme,man kan ju inte bara lägga av med en produkt som är såå populär.

2009-09-18 @ 08:37:07
Postat av: Rebecca

Hej allihopa! Ser att det är många som er ute efter denna kräm och om jag ska vara ärlig så hittade jag den bara i vårat badrum men kan fråga mamma om vart jag hittade den Om hon vet så skriver jag ett inlägg om det

2009-09-18 @ 20:01:38
URL: http://beccasfashion.blogg.se/
Postat av: Cammi Swensson

Hej!!! Håller med er! Måste bara ha tag i den! Vill så gärna ge till min underbara vän, Lotta, som desperat vill ha den!!! Kram!

2009-11-06 @ 20:11:44
Postat av: Cammi Swensson

Snälla snälla snälla! Vill så gärna ha tag i ultra! Måste bara få ge till min underbara vän, Lotta!! Hon söker desperat! Kram!

2009-11-06 @ 20:14:05
Postat av: Annica

Hej alla, jag måste tyvär medela att ultra creme inte tillverkas längre. Jag har själv använt i säkert 30 år och håller nu på att bli smått tokig för INGET är lika bra. Jag tog kontakt med nivea och fick då till svar att den slutat tillverkas. Men om fler än jag kontaktar dom så kanske dom fattar att det var ett stort misstag!:((

2009-11-12 @ 18:28:36
Postat av: Sofia

Hej jag har läst lite på internet angående detta och det känns som att vi är en hel del som söker efter denna produkt!

Det man skulle kunna göra för att gå samma om att få tillbaka tillverkning från nivea är att gå med i facebook gruppen med samma namn! Det är ett lätt sätt att få ihop många intressanter!

Så sprid det till dem ni känner så kanske vi blir ett gäng som kan gå till nivea och kräva produktion tillbaka!!!!

2009-12-04 @ 18:19:28
Postat av: marianne person

ovärdelig för läpparna. har använt denna creme hela mitt liv och den är vattenfri och utan en massa solfaktorer, endast 4.

som trogen kund kräver jag den tillbaka.

2009-12-30 @ 00:33:48
Postat av: Rebecca

Sofia: Ja att gå med i Facebook gruppen är en bra idé. Jag kan skriva ett inlägg om det senare idag för att få mer folk att gå med!

Marianne person: Ja jag håller med, jag kräver också tillbaka den!

2009-12-30 @ 11:04:42
URL: http://beccasfashion.blogg.se/
Postat av: Lena Sandström

Hej,

jag har också letat men inte funnit den. Gick in på Nivea´s hemsida och klickade på kontakt och skrev en förfrågan efter cremen där. Gjorde detta precis och har alltså inte fått något svar än.

2010-02-08 @ 10:58:58
Postat av: Jenny Grape

Hej,

Jag var i kontakt med Nivea för länge sedan och de har slutat tillverka den. Om det skall göras en insamling att lämna till Nivea så vill jag och min mor Eva Marmgård vara med. Vi måste ha tillbaka den!

2010-02-17 @ 08:36:28
Postat av: Jenny Grape

Hej,

Var i kontakt med Nivea för ett tag sen och de har slutat tillverka Ultra. Om det skall lämnas in en insamling till Nivea så vill jag och min mor Eva Marmgård vara med. Vi måste ha tillbaka den!

2010-02-17 @ 08:38:39
Postat av: Jenny Grape

Hej,

Var i kontakt med Nivea för ett tag sen och de har slutat med Ultra. Om det skall lämnas in en insamling till Nivea så vill jag och min mor Eva Marmgård gärna vara med. Vi måste ha tillbaka den!

2010-02-17 @ 08:40:52
Postat av: Magdalena

Hej,

Va är det sant? har ultra creme slutat tillverkas? Hur ska jag överleva? har också använt den sen 80-talet. Perfekt att den är vattenfri, så läpparna klarar kylan.

Köper en ny burk var 3'e år (räcker jättelänge!), och nu börjar min nuvarande burk ta slut så jag började jaga ny nyligen... Brukade annars finnas på t ex Åhléns och Ica Maxi. Men tydligen slut nu alltså :(

Vill ha tillbaks den!

2010-03-18 @ 19:47:11
Postat av: Åsa

Bedrövlig att den inte finns :-( värdelöst.. bästa produkt som någonsin funnits ... jag har använt den sedan 1973.... det är långtid.. för ca 6 år sedan så börja den försvinna i affärerna...

2010-08-16 @ 13:31:07
Postat av: Indu Sandell

Jag har använt den cremen (ultra creme vattenfri)i en lång tid.Men jag kan inte hitta den i affärerna nu.Den cremen är jätte bra.Jag vill ha tillbaks den.Varifrån kan jag köpa den.

2010-09-02 @ 20:45:10
Postat av: Rebecca

Hej Indu!

Den krämen går tyvärr inte att köpa då den inte tillverkas längre. Men om vi alla går med i Facebook gruppen så kanske det hjälper lite i alla fall. Eller mejla Nivea och säger att vi vill ha tillbaka den.

2010-09-04 @ 11:57:16
URL: http://beccasfashion.blogg.se/
Postat av: Ingela

Åhh vad underbart att ni är flera där ute som är lika desperata som mig!! Jag är inne på sista bottenskrapet i min sista burk och skulle gå till parfymeriet där jag ALLTID handlat den, men jag fick samma svar att de slutat tillverka den!! Ofattbart!! Jag blir knäpp om jag inte får ha den varje kväll när jag går o lägger mig!! Har också användt den sen 70/80 någon gång :)

Hoppas vi lyckas!! Jag ska genast gå in i facebookgruppen - om den var klar vill säga!!

Go girls!! Tbka med bästa creme´n ever ;)

2010-11-16 @ 21:15:58
Postat av: Karin Olsson

Vi måste se till att få tillbaka denna produkt som jag inte kan leva utan. Håller på med min sista burk. Jag är ultracremeovan. Beroende helt enkelt.

2011-04-14 @ 12:09:55
Postat av: Monik

Hej

Eftersöker också denna underbara Ultra Creme. Är också på min sista burk. Var går den att köpa??? Finns det verkligen ingenstans den går att få tag på?

2011-05-06 @ 17:48:30
Postat av: Olle Servin

Hej

Måste också berätta att jag sökt den i diverse affärer under ca. 1 års tid. Tyvärr utan att få napp.Trodde kanske att någon affär hade en burk kvar någonstans.

Fortsätter att leta o hoppas att någon av er övriga gör detsamma, samt skriver om något positivt inträffar.

2011-05-11 @ 16:57:49
Postat av: Gunilla Paulsson

Jag är också ultracremeovan.Tror inte jag klarar mig utan den.Använt den i alla år.Vill också vara med om det blir någon namnlista på oss som bara vill ha den kvar.Ska också leta och leta efter den.Sista burkarna som jag köpte fanns hos Favörbutikerna.Så runt och kolla.

2011-09-17 @ 10:33:10
Postat av: Cornelia Peters

Hi up there! I am a fan too, I bought "ultra" during a sailing trip and found nothing better yet. Meanwhile I got three children and there is nothing better against red and dry winter noses!! How can they stop production - I was looking for the cream this summer vacation only to find out it is gone (sigh...). So, if you start a "bring back ultra" movement, be sure you got a german supporters!

2011-11-06 @ 21:34:44
Postat av: margareta

Jag har letat överallt efter ultra synd att man inte visste att den skulle ur sortimentet att jag kunde hamstra finns det någon annan vattenfri creme

2012-01-20 @ 11:02:33
Postat av: Marianne

Sitter just nu med min tomma burk Ultra creme och jagar den på nätet. Som sagt ovärderlig i vintertideroch så läser jag att den slutat tillverkas!

Existerar fb-gruppen fortfarande? Jag tänker även maila Nivea (fast på min burk står det inte att Nivea är tillverkare men burken är ju "lika").

2012-02-16 @ 11:26:52
Postat av: Elisabeth Petre

Hej ja tullen tog min sista Ultra burk och nu har jag bara lite kvar i ett par gamla burkar. Vi far alla börja ett nytt bolag! Vem är med? Vi kommer att bli jätte rika!

2012-03-02 @ 23:52:09
Postat av: Marie Nilsson

Har letat överallt men tyvärr utan resultat,bästa produkt som har funnits,

2012-03-07 @ 19:27:25
Postat av: Marie Nilsson

Har letat överallt men tyvärr utan resultat,bästa produkt som har funnits,

2012-03-07 @ 19:29:20
Postat av: Ann Jonsson

Jag kräver faktiskt Nivea Ultra tillbaka. Finns ingen like till denna cremen. Har använt den i 45 år, i ansiktet och på läpparna, och jag ser faktiskt yngre ut än vad jag är, köper hela sortimentet om den kommer tillbaka. SNÄLLA NIVEA......

2013-03-13 @ 11:40:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0