Jag har internet, en kudde och ett täcke!

Ok, jag kom hit (till univseritets rummet) igår eftermiddag och insåg att internet inte fungerade alls. Man var tvungen att koppla upp sig genom en sladd OCH det kostar pengar. Ok, visst internet kostar ju pengar för alla men oftast brukar det vara gratis på universiteten, så är det i alla fall på Stockholms universitet. Jag kom hit för sent för att fixa en sladd så har inte haft internet förrän ungefär en timme sen.
Igår satt vi mest inne i allrummet och först var det gratis pizza och presentationer som gällde men sen satt de flesta bara och glodde på tv. Idag var det introduktionslektion och det bjöds på hamburgare till lunch. Jag träffade en trevlig tjej från Belgien så vi gick runt lite i stan.
Jag kan säga att natten igår sög hårt. Jag trodde endast man behövde ha med sig lakan men man skulle tydligen även ha täcke och kudde så jag sov i endast ett lakan och pyjamas och höll på att frysa ihjäl då elementet inte ville fugnera som det skulle. Men nu har jag både kudde och täcke!
Annars då? Jag kan säga att jag trivdes mycket bättre hos min kompis då jag typ solade och gick ner till stan på dagarna och sedan gjorde vi något tillsammans på kvällarna. Just nu är det strålande sol ute men eftersom jag knappt känner någon här sitter jag framför datorn istället. Ikväll vid halv åtta är det dock filmkväll. Det jobbiga är att de studenter som är värdar, eller vad man ska säga, de känner varandra väldigt bra så de pratar mycket med varandra. Om man går in i allrummet så sitter jag mest där tyst för mig själv. Men det kanske blir bättre, hoppas verkligen det för just nu är det minst sagt tråkigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0