Vad är Sverige känt för?

När vi var ute nyss så disskuterade vi lite vad Sverige var känt för och jag fick skit för att vi inte är kända för något. Absolut vodka var typ det ända bra tyckte dem. Jag försökte med svenska kötbullar men de ansåg att kötbullar är italienskt. jag försökte även med Björn Borg, älgar, Stellan och Alexander Skarsgård, berättade om falukorv och Globen men inget fungerade. Vad är vi egentligen kända för? Kom nyss på Ikea och H&M vilket jag hade glömt bort men vi har ju inte direkt några kända byggnader. Jag är en dålig representant för Sverige ha ha men imorgon ska jag säga Ikea och H&M men de lär inte ha en aning om vad H&m är, de har det inte i Tasmanien i alla fall. Och fotbollsspelare är ingen idé att komma med för de vet ingenting om fotboll.

Kommentarer
Postat av: malvina

känd byggnad i Sverige är turning torso. Öresundsbron är en viktig byggnad också som min farbror i sydney ville komma hit för att titta på. Sverige har också många kända musiker som abba, ace of bace, robin mm

2010-02-22 @ 15:17:20
Postat av: malvina

även volvo och saab

2010-02-22 @ 15:18:35
Postat av: Malvina

Hallå Astrid Lindgren, vem känner inte till pippi långstrump eller karlsson på taket

2010-02-22 @ 15:20:00
Postat av: Rebecca

om jag hade nämnt turning torso och öresundsbron så tror jag inte de skulle veta vad det var tyvärr. de vet ju inte så mycket om eruopa alls. volvo lär de ha vetat dock men det glömde jag säga och astrid lindgren glömde jag också men de lär inte veta vem hon är heller. dom är sämst ha ha.

2010-02-23 @ 07:51:22
URL: http://beccasfashion.blogg.se/
Postat av: malvina

ja men är det så ska de inte ens kommentera att sverige inte är känt för något för då har de ju ingen samhällskunskap what so ever. och det är inte mkt att skryta om ;)

2010-02-23 @ 10:03:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0