Bilder från Dublin

Jag och J på flyget till Dublin


Utsikten från flygplansfönstret


Det är lite svårt att se men mitt bagage (det rosa) var det enda som stod upp på rullbandet, det såg jätte roligt ut


Vi träffade ett helt gäng med människor, i dett gäng var vi flest svenskar men även en dansk och en norks


Den största cidern någonsin, den var 2 liter. Vi var lite på lyran efter vi druckit klart den ha ha


Dessa killar var några av dem som gjorde min semester helt underbar


Partyuppklädda. Jag var jätte taggad denna kväll men vi var ute i kanske max en timme innan vi fick gå hem för att mina ögon var så tårögda. Sedan bar det av till sjukhuset samma kväll



Nyår, kolla utsikten från lägenheten där vi för- och efterfestade


Här har ni lite bilder från Dublin resan. Har fler bilder, kanske lägger upp dem sen om jag orkar. Låt mig berätta lite om resan, om jag upprepar mig får ni stå ut för jag kommer inte ihåg vad jag berättat redan.
Vi planerade att se en del turistsaker för även om jag varit i Dublin mycket har jag inte gjort alla de här turistiga sakerna. Men det fick vänta för det vi såg mest av var Pennys och en massa pubar och klubbar ha ha. Dag 1 träffade vi 3 irländare som vi hängde med och de visade oss en bra klubb. Dag 2  tog vi det lugnt och gick på bio. Dag 3 gick vi till en pub vi varit tidigare men denna gång hade de även klubb där. Tidigare under denna dag hade vi spenderat cirka 2 timmar hos optikern för mina ögon var irriterade. Jag köpte även glasögon den dagen då jag inte fick använda mina linser. Innan vi gick ut började mina ögon rinna en massa och det såg ut som jag grät men jag antog att det skulle gå över. När vi väl kom ut blev det inte bättre men jag ville stanna ändå. På klubben såg vi ett gäng killar som såg väldigt svenska ut. Vi frågade dem vart de kom ifrån och visst var de svenskar. När mina ögon inte kunde stå ut längre bestämde vi oss för att gå hem men innan dess bytte vi nummer med en av svenskarna och blev bjudna på nyårsfest. När vi väl kom till hotellet stickte det i mina ögon och jag grät då på riktigt för att det gjorde så ont. Jag åkte till sjukhuset och fick droppar och sedan blev det bättre som tur var.

Efter denna kväll spenderade vi nästan varje kväll med svenskarna, vi träffade ännu fler svenskar och även danskar och norskar och massa annat trevligt folk. Nyår var grymt! Vi var på förfest hos en av svenskarnas kompisar och sedan gick vi till en klubb vi hade köpt biljetter till. Där hamnade vi i catfight med en tjej som slog både mig och jessica för jag flörtade med hennes man ha ha. Vi fick hennes utslängd men efter det ville vi inte stanna så då drog vi till klubben där svenskarna var. Där stannade vi till stängning och sedan blev det efterfest i samma lägenhet som förfesten varit på. Sedan blev det fyllekäk och vi däckade i våra sängar runt 6.30, 7 på morgonen.

Sista kvällen var också grymt. Då tog de oss till en pub där det fanns dansgolv. Det fanns en pub inne, en ute och en balkong. Nästan allt i baren kostade 2 euro så dagen efter mådde vi sådär. Men vi träffade ytterligare en massa trevliga människor och hade grymt kul!!

Nu saknar jag Dublin så grymt mycket och vill typ flytta dit men samtidigt vet jag att det är en sak att vara där på semester och en annan att bo där. But it sure as hell was a great holiday!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0