Hård pepparkaksdeg


Bild: receptfavoriter.se

Ja idag så försökte vi som sagt baka pepparkakor, hade jag fått lägga ut bilder på barnen så hade jag gjort det men nu får jag ju ej det. Men själva bakandet gick bra och när degen var klar så provsmakade och visst smakade det pepparkaksdeg men degen var lite svårt att få ihop till en stor klump då den smulade sig lite. Efter att degen var klar så skulle den ligga i kylskåpet i en dag och innan jag gick hem i eftermiddags så ville ett av barnen se degen och då jag kände på den var den stenhård. Vad detta beror på vet jag inte men om den är hård även imorgon så tar jag ut den och så får den ligga framme tills på torsdag. Kanske den är hård för att vi använde oss av havremjölk istället för vanlig mjölk då ett av barnen är mjölkallergiker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0