Mitt försök att rädda liv slutade inte bra

Så det blev ingen joggning ute för min del idag, de mörka molnen och de ynka 12 graderna på termometern skrämde bort mig. Istället blev det träning framför tränings dvden "Effektiv förbränning" från i FORM. Men innan jag skulle börja träna fick jag rensa lite i vardagsrummet för att få lite golvyta. På golvet hittade jag då en humla, först tänkte jag flytta på den för att inte trampa på den och bli stucken (om man kan bli stucken, eller vad de nu gör, av en död humla?) men när jag skulle göra detta så upptäckte jag att den fortfarande levde. Då tänkte jag istället släppa ut den genom fönstret. Vårat fönster var halvöppet redan och efter många försök att få upp humlan på ett papper öpnnade jag fönstret och PANG en blomkruka åkte i golvet. Den stod nämligen på fösterbrädet baom gardinen och jag såg den inte. Mamma och pappa blev inte glada. Men, tänker ni kanske, humlan räddade du ju i alla fall men nej den dog någonstans på vägen tror jag för när jag väl la ut den på fönsterräcket så rörde den inte på sig. Så efter mycket om och men, en trasig blomkruka och ett misslyckat försök till att rädda ett liv så tränade jag i alla fall och det känns just nu i baksidan på mina lår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0