"Nu kommer jag bli våldtagen"



Har ni någonsin suttit själva på tunnelbanan hem och känt "nu kommer jag bli våldtagen"? Så kände jag ikväll. Jag har nämligen varit ute ikväll och då jag och min kompis bor åt olika håll så åker vi olika tunnelbanor hem. Jag satte mig mitt emot två äldre herrar, de var kanske i 40-års åldern, då det inte fanns så många lediga platser. Jag lyssnar alltid på musik i min mp3 spelare på vägen hem just för att personer ska förstå att jag inte är talbar och om någon försöker prata med mig så kan jag alltid låtsas om att inte höra. Ikväll fungerade det inte. Ena killen mitt emot mig frågade först efter om jag hade en penna, jag svarade nej och fortsatte sen lyssna på musik. Sedan tittade de båda på mig och försökte få ögonkontakt med mig. Jag hörde inte om de pratade med mig men jag försökte att inte titta på dem. Efter ett tag var det oundvikligt att inte titta på dem. Jag tog då ur hörlurarna och tittade argsint på dem. Ena killen sa då "jag vill prata med dig", jag svarade då "jag har inte lust att prata" och stoppade sedan in hörlurarna igen. I det ögonblicket tänkte jag "om de går av vid min hållplats, cirka 3 stationer bort, så kommer jag bli våldtagen". Lyckligtvis gick de av stationen efter de hade sagt detta och jag kunde andas ut.
Känslan var inte rolig och jag hoppas verkligen att ingen råkar ut för våldtäkt Tyvärr så gör många tjejer det men ett tips är i alla fall att alltid ha med sig musik. Det kanske inte förhindrar en våldtäckt men det har hjälp mig från skumma typer ett antal gåner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0