American cupcakes


Om ni vill göra dessa goda cupcakes så har ni receptet här. De är verkligen jätte jätte goda! Receptet är för cupcakes med citron/vanilj smak me om ni vill göra choklad som på bilden så står det längst ned hur ni gör. Glasyren är den samma för båda smakerna.

8 "stora" muffins, 175 grader, ca 20min

100g smör
2 ägg
1,5dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
2dl mjölk, röd
1 citron, skalet
4 dl vetemjöl
2tsk bakpulver
1 nypa salt

Vispa ägg, vaniljsocker och socker poröst
Rör ner smält smör, mjölk och citronskal
Blanda mjöl, bakpulver och salt för sig
Rör ner i smeten
Grädda i ugnen

För CHOKLADmuffinsen så tar du bort vaniljsockret och citronskalet. Istället lägger du till mellan 4-5 tsk kakao i mjölblandningen, (det beror på hur stark choklad du vill ha, känner du att du vill lägga mer kakao så går det lika bra). Rör ner ca 100-150g hackad mörk blockchoklad.

Glasyr

1 paket philadelphia ost naturell, 1 paket florsocker, 2-3 tsk vaniljsocker, 50g smält margarin


Kommentarer
Postat av: Melanie

jag provar den här receptet just nu, den är i ugnen :) men jävla f måste jag säga!! Jag glömde saltet! :O är det jätteviktigt, vad händer ifall man glömmer saltet? :S :(

2010-04-05 @ 17:04:27
URL: http://miiischas.blogg.se/
Postat av: Rebecca

ha ha det är nog ingen fara om du glömde saltet, mjöl och bakpulver t.ex. är nog viktigare =). men berätta gärna om de blev lyckade!

2010-04-05 @ 17:54:58
URL: http://beccasfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0