Så tog det roliga slut


Royal Victoria eye and ear hospital

Igår på dagen spenderade vi minst 2 timmar hos optikern, igår natt spenderade vi cirka en timme på sjukhuset.
Allt började på tisdagen då jag började se suddigt även fast linserna satt i, jag oroade mig för att jag hade fått ett hål på linsen och jag var dum nog att inte ta med mig extra linser. Vi gick till optikerna för att kolla upp vad som var fel och optikerna gjorde jätte många olika tester och konstaterade att det inte var linserna det var fel på utan det var mitt öga. Enligt honom var det infekterat. Jag fick någon ögondropp och han sa att om det blev värre fick jag åka till sjukhuset. Jag fick heller inte använda mina linser utan jag fick köpa ett par glasögon.

Igår kväll bestämde vi oss för att gå ut, jag var jätte taggad och kände mig ändå lite sexig i mina nya glasögon. Innan vi skulle gå ut tog jag ögondroppar som jag skulle men då började ögat helt plötsligt rinna jätte mycket. Jag antog att det skulle gå över så vi gick ut ändå. På klubben blev det bara värre (det såg ut som om jag grät) och det började göra svinont. Vi stannade bara en liten stund och sen åkte vi till hotellet. När vi väl kom "hem" gjorde det så ont att jag bara grät, vi ringde då sjukhuset och åkte taxi dit. Där konstaterade de att jag på något sätt hade bränt ögat. De kunde inte säga hur detta gått till men jag har nu fått massor av ögondroppar.

Idag har jag legat i sängen hela dagen och det gör fortfarande ont men vi ska försöka gå ut och ta en drink idag i alla fall, vi träffade nämligen några svenskar igår. Imorgon är det nyårsafton och är det inte bättre då blir jag knäpp =(. Vi skulle ju i alla fall på mask fest men jag får inte använda linser så det blir ingen mask för mig =(. J har i alla fall varit världens världens bästa genom allt detta. Tack J, älskar dig!!

Kommentarer
Postat av: Vera

åh hjärtis!! hoppas verkligen att du blir bättre snart. låter läskigt ju =( gott nytt år!!

2010-12-30 @ 21:27:58
URL: http://veraolofsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0