3 kontinenter på 2 dagar



Nu har jag landat i Hobart. Jag försökte blogga tidigare när jag mellanlandade i Hong Kong men då låg blogg.se nere (IGEN) och i Melbourne fanns det inget trådlöst nätverk.
Jag har för övrigt flygit och landat i 3 kontinenter under 2 dagar tid. Det är lite häftigt. Började i Europa, mellanlandade i Hong kong där vi var en timme och nu är jag i Australien. Det har varit en vääääldigt väldigt lång resa dock. Har kanske sovit 16 timmar under de senaste 3 dygnen så egentligen borde jag vara helt slut men det är jag inte, inte än i alla fall. Ska försöka sova lite snart ändå så att jag orkar med resten av dagen sen (klockan är bara 11 på morgonen här). Måste handla en del grejer och sedan blir det grillfest ikväll. Får hoppas jag kan äta då för efter frukosten i morse hade jag världens kramper i magen, det är nog all flygmat och allt vitt bröd jag ätit.
Bilderna ovan tog jag bara lite snabbt. De två översta är min utsikt från där jag bor just nu och sista bilden är min kompis hus där jag ska bo i cirka 10 dagar innan jag flyttar in i mitt rum på campus. Idag är det ganska så mulet men ändå relatvit varmt, varmare än i Sverige i alla fall så jag klagar inte. Och när solen tittar fram så ska jag sola på den där lilla verandan som ni ser till höger på sista bilden. Hörs snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0