Förksola på sommaren utan utelek?

Efter jag slutade idag var det bara hem, äta middag och till gymet som gällde. Blev ingen Zumba så det blev core och löpträning istället. Jag är helt slut. Det är alltid påfrestande att jobba med barn men idag tror jag var extra påfrestande då det var en ny jobbplats, nya miljöer samt nya människor. Hoppas verkligen det blir bättre för så här slut orkar jag inte vara varje dag.
I varje fall kan jag glömma det där jag skrev innan om att "jag jobbar ändå på en förskola så jag får vara ute i det fina vädret". Chefen tycker tydligen att man ska vara ute på vintern och inne på sommaren. Blä säger jag! Visserligen förstår jag då han vill skydda barnen från den starka solen men ser man till att de har solskydd på sig samt i skuggan mer så är det ingen fara. Barn behöver röra på sig utomhus och få springa runt, inte sitta inne hela tiden. Får se om personalen lyssnar på chefen eller om de är ute ändå. Jag vill i alla fall inte sitta inne måndag-fredag de kommande 4 veckorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0