Beyonce, kvinnofornedrande?

Jag ber om ursakt for att jag inte har de sista 3 bokstaverna i det svenska alfabetet men vill inte betala for annu en vecka internet nar jag aker till Melbourne pa lordag.
Nu till nagot som gor mig sa otroligt arg. Har sett Beyonces muikvideo "Why don't you love me" pa gymet nagra ganger nu och jag blir bara forbannad av att se den. Jag har ingenting emot Beyone men varfor gor hon en sadan kvinnofornedrande musikvideo? Hon sjunger why dont you love me? When I make me so damn easy to love samtidigt som hon i videon stadar, slar sig sjalv pa rumpan och trippar runt i hogklackade skor. Med andra ord sager hon att det ar klart hon ska bli alskad for hon ar "allt en kvinna ska vara". En kvinna som endast ar dar for att vara sygg for mannen samt stada. Jag trodde sadana kvinnoideal var over men tydligen inte.

Kommentarer
Postat av: Mimma

Inte sett den men låter ju sjukt!

2010-06-23 @ 22:29:17
URL: http://meandcharlie.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Kolla pa musikvideon i inlagget ovan.

2010-06-25 @ 14:44:41
URL: http://beccasfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0