Min konst

Tidigare under veckan var jag och hämtade min portfolio samt mina tryck från min Printmaking kurs. Jag fick endast godkänt men jag har verkligen kämpat med denna kurs och hatat den då jag är sämst på att rita. Men i slutändan är jag ändå glad att jag tog mig igenom kursen och är ganska så stolt över mitt resultat.
OBS: om ni vill låna dessa bilder av någon anledning, fråga först!

Detta är woodcut och är en av de första bilderna jag gjorde. Lärarna tyckte den var originell och gillade den.

Min allra första woodblock. Kan inte direkt säga att själva ritandet är i toppklass men gillar hur det kom ut på papper med alla linjerna.


Mitt första screenprint försök. Lite misslyckat men ser ändå ganska coolt ut när linjerna inte är hela.



Min sista screenprint. Gjorde olika varianter av denna bild. Det här var den sista varianten med bakgrund, tjej och händer.


Två bilder från min portfolio som jag aldrig gjorde något tryck av.








Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Skönt att du klarade kursen :)

2010-06-14 @ 19:51:01
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Tack! Ja, det var verkligen skönt.

2010-06-15 @ 04:51:38
URL: http://beccasfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0