Mina "självporträtt"



Jag har tidigare nämt att jag skulle göra ett självporträtt inom ämnet Printmaking och att jag haft stora problem, ikväll har jag i alla fall lyckats åstadkomma lite resultat. Den första bilden är ett självporträtt på mig som bebis (jag vet att jag ser ut som en kille ha ha) och runt omkring har jag målat saker som representerar mig. Tecknet till höger är japanska motsvarigheten till lycka.
På den andra bilden inspirerades jag av en målning som heter Flowing hair av Henri Matisse och sedan målade jag musiska saker runtomkring. Jag gillar verkligen den bilden men själva bilden på tjejen är nästan exakt likadan som Flowing hair tavlan så det är inte säkert jag får använda den. Får se vad min lärare säger under lektionen imorgon, hoppas hon inte sågar mig totalt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0